dissabte, 14 de maig del 2011

MUFFINS DE LLIMONA i LLAVORS DE ROSELLA amb MELMELADA DE GERDS


El temps no acostuma a posar-se de la meva banda en el moment de deixar-me cuinar una miqueta, tots qui tenim blog i sobretot de cuina, requereix dedicació, molt d'amor però el més important, és el temps jajaja. Jo com ja us he explicat unes quantes vegades, ara estic estudiant fort ja que em trobo "a la recta final" i també és una cosa que últimament m'ha motivat molt. Crec que ja puc dir que tot el temps de patiment amb la meva creu de números i física amunt i avall, ha donat un bon resultat i la meva passió per el que estic estudiant s'ha incrementat considerablement; un cosa que de vegades veia una mica llunyana... 

Intentaré combinar les dues, cuina i reformes arquitectòniques! De fet, més d'un cop parlant amb amics la idea de algun dia obrir la meva propia cafeteria/restaurant no l'he descartada mai, crear un espai on la gent pugui conèixer que és el que em mou, que és el que m'agrada. De moment tot són paraules i pensaments, però aquest petit somni sempre el tindre present.


Després d'aquest petit incís, diré que per la falta de temps tinc varies receptes preparades per publicar, en breus les aniré publicant. Avui començarem per uns muffins de llimona, feia temps que els volia preparar i ara la nevera estava ben plena de llimones apunt de fer-se malbé; l'excusa perfecte. Estava entestada a no fer una recepta que portés mantega... m'ha costat però finalment he trobat una que s'ajustava al que buscava, aquesta no portava les llavors de rosella però les he vist en tants blogs que m'ha fet gràcia utilitzar-les jo també.

A falta de temps (que és la paraula clau d'avui, ja ho veieu jajaja) que millor que un muffins? 30 minuts una mica de melmelada de gerd i llests!


MUFFINS DE LLIMONA i LLAVORS DE ROSELLA amb MELMELADA DE GERDS

Ingredients (per a 12 unitats):

- 1 llimona
- 170 gr de farina
- 160 gr de sucre
- 80 gr de llet
- 60 gr d'oli d'oliva
- 2 ous
- 2 culleradetes de llevat en pols (baking powder)
- 1 cullerada de llavors de rosella

Pasos a seguir:
Preparem una safata de forn amb el motlle pels muffins, a cada cavitat i posarem un cistellet de paper. Preescalfem el forn a 175º C.

Netegem la llimona, l'obrim per la meitat per a treure les llavors i la esmicolem amb un batedora (amb la pell inclosa, jo només he utilitzat la meitat ja que al pare no li agrada gaire el sabor intens de llimona).

En un bol mesclem tots els ingredients humits, els ous lleugerament batuts, amb la llet, l'oli i el puré de llimona.

En un altre hi posarem la farina i el llevat tamisats, junt amb el sucre.

Mesclem els dos preparats, si queden grumolls no passa res, ja que la massa de muffin no s'ha de barrejar amb excés; repartim la massa als diferents cistells.

Enfornem durant 20 minuts, seguint els consells de Clemenvilla de deixar el 10 primers minuts amb el forn amb aire només per baix i la resta a dalt i a baix.

Desitjo que us agradin, feliç setmana.
Cristina.

6 comentaris:

  1. Quina bona pinta Cristina! tinc ganes de posar jo també llavors de rosella en alguna masa.
    Molts ànims en aquesta recta final!
    petons.

    ResponElimina
  2. boníssim, amb un gust intens de llimona, ideal per aquelles persones qu'els agradi aquesta fruita.

    ResponElimina
  3. Cristina, tenia "mono" de les teves receptes!!!! Aquesta m'encanta.
    Petonets maca,
    Esther

    ResponElimina
  4. quins muffins tant delicats!! han d'estar de luxe! la combi d'ingredients m'encanta!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  5. Tenían que estar deliciosos, las semillas de amapola le van muy bien a los cítricos.
    Un besito

    ResponElimina
  6. Cristina, quina delícia de muffins!! Les llavors de rosella m'agraden molt amb l'àcid de la llimona.
    Petons!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...