dissabte, 19 de febrer del 2011

LA COCA de CASA


Un altre cop a la rutina; dormir poc, aixecar-se dora... la tornada a la universitat ha sigut intensa, però al igual que amb aquest blog, amb nous reptes i il·lusions que em donen forces cada matí! Ja us aniré explicant, perquè m'esperen 4 mesos bastant emocionants :)

Evidentment, tenia mono de cuina... dimecres ja vaig poder fer alguna coseta, només arribar a casa les cosines em van trucar ja que feia dies que no veia als seus nens i ràpid vaig posar-me a fer unes magdalenes seguint la recepta dels cupcakes de dulce de leche, però aquest cop les galetes les vaig deixar trossejades i van donar un aspecte molt interessant!



Però bé, la mare feia dies que em deia que trobava a faltar la seva coca, la seva recepta... així que avui la volia sorprendre quan arribés a casa de la feina. També aportant la meva variació, un culleradeta d'aroma de tarongina, que em fa recordar al tortell de reis... està tant bo! Queda molt esponjosa així que us animo a que la proveu de fer, a part, no us mentiré si dic que en menys de 3/4 d'hora ha estat llesta.
Aquí la teniu.


LA COCA de CASA

Ingredients:
- 4 ous mitjans
- 325gr de sucre (1 cullerada de més per decorar)
- 1/2 tassa de llet
- 1/2 tassa d'oli vegetal
- 2 cullerades de melmelada de taronja
- 1 culleradeta d'aroma de tarongina
- 250gr de farina
- 125gr de farina d'ametlles
- 1 culleradeta de llevat en pols
- ametlles laminades


Pasos a seguir:
Preescalfem el forn a 170ºC i preparem una safata rectangular embolicada amb paper parafinat.

En un bol gran, batem els ous i el sucre fins obtenir una mescla homogènia i brillant. Incorporem l'oli, la llet, l'aroma de tarongina i la melmelada; batem bé.
Tamisem les dues farines amb el llevat, les afegim a la barreja humida i mesclem fins que estigui ben integrat.

Aboquem el preparat al motlle, i tirem les ametlles laminades per sobre, repartim el sucre per a formar una crosta amb el calor del forn i ja el duem cap a dins. Deixarem 30 minuts i ja el podrem retirar del forn per a que es refredi.


Que tingueu un bon cap de setmana :)
Cristina.

1 comentari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...