dijous, 21 d’abril del 2011

SAQUETS DE COL I PASTANAGA


Sense adonar-me'n compte ja som dimecres, la meitat de les mini vacances ja han passat i ja he fet més de la meitat de coses que tenia en ment! I les que queden encara. 


Ara només penso, s'acosta Sant Jordi... aquest any el pa típic que es prepara aquí Catalunya el preparo jo, la sobrassada i el formatge ja m'estan esperant a la nevera i jo en tinc unes ganes de posar-mi que no me les aguanto jajaja; espero que em surti bé i explicar-vos la meva segona aventura amb les masses de pa! 

Un altre raconet del cap el tinc ocupat decidint quin serà el llibre que vindrà amb mi a casa, la diada de la rosa i el llibre serà l'excusa perfecte per ampliar la meva col·lecció de llibres de cuina. Avui ja m'he perdut una estona al Fnac i la llista hagués sigut llarguíssima... però ja fa temps que vull tenir a casa en Jamie Oliver; el seu programa de televisió era molt divertit, colorista, molt vital... m'encanta! Tot i així, accepto suggerències, me'n recomaneu algun en especial? 

Però l'esdeveniment essencial de la setmana és la preparació de la mona de Pasqua! De moment no us avanço gaire cosa... només que avui no he pogut resistir-me de comprar el motllo per fer l'ou de xocolata i un motlle de bombons especials per aquesta festa :P

I per a que no sembli tot tant dolç, avui us presento una recepta amb uns ingredients que no poden faltar mai a la meva taula, si seguiu el blog, segur que ja sabeu de que parlo... verdures! Un forma original i diferent que menjar sa, aquí teniu els meus saquets de col amb acompanyament de salsa de soja.



SAQUETS DE COL I PASTANAGA

Ingredients (7-8 unitats) :
- 1 col
- 2 pastanagues
- 1/2 carbassó
- 1/2 albergínia
- 1/2 pebrot verd
- 1 ceba
- romaní
- sal, pebre i oli
- salsa de soja

Passos a seguir:
Agafem 8 fulles senceres de la col i les escaldem amb aigua bullent i sal uns 3-4 minuts, es preferible fer-les de dos en dos per a que no es trenquin. Un cop fetes les reservem a l'escorredor.

Amb l'ajuda d'una pela patates, fem la pastanaga a tiretes i les tallem per la meitat, la resta de verdures les piquem ben petites, agafem mitja col i la tallem en juliana. En una paella wok o simplement una paella antiadherent, i tirem un rajolí d'oli i afegim les verdures; assaonem amb el romaní, sal i pebre. Quan la col comença a daurar-se apartem del foc.

A cada fulla reservada i col·loquem una cullerada i mitja de preparat de verdures, tanquem el paquet i el posem en una safata de forn; quan tinguem tots els saquets preparats i tirarem un rajolí d'oli per sobre i enfornarem només per dalt per a que quedin més cruixents. 

Emplatem i servim amb una mica de salsa de soja.


Desitjo que us agradi i feliç setmana, 
Cristina.

2 comentaris:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...