dissabte, 16 d’abril del 2011

TARTA DE LLIMONA i COCO


Les esperada setmana de vacances (relativament) ja està aquí, amb un temps més que espectacular per a agafar aquests dies de descans amb moltíssimes ganes, que amb el ritme de vida que se m'ha imposat últimament em feia molta falta! A més, com ja havia comentat a l'entrada anterior, la dedicació del blog en aquesta època a disminuït i ara és el moment d'aprofitar per a fer cosetes bones per als de casa.


En una de les tantes visites (que no en són poques! jajaja) a la biblioteca, un dels llibres que vaig trobar i em vaig emportar cap a casa era Flavors de Donna Hay; va ser una veritable alegria topar-me amb ell ja que a les llibreries d'aquí és complicat trobar les publicacions d'aquesta chef australiana que sempre em meravella amb les seves presentacions i receptes, o bé estan descatal·logats o no treballen amb l'editorial! Doncs bé, fullejant i apuntant les receptes a la meva llibreta apareix la recepta que he triat per avui.


La temàtica dels Flavors d'avui? Els cítrics! Que tant venen de gust ara que ja comença el bon temps i els menjars a la terrassa, gaudint d'aquesta llum tant especial de primavera. A continuació us presento una tarta de llimona i coco, on l'acidesa i el dolç juguen un paper perfecte resultant un postres amb un sabor deliciós. En la seva preparació és necessària una base de pasta brisa, la primera que m'he atrevit a preparar jo mateixa i que per sorpresa meva, a quedat perfecte! Potser he quedat curta de massa i això a fet que no cobris totes les parets del motlle però més tard, a fet que quedés un resultat genial; ja que s'ha format una crosta de coco brillant i molt saborosa al seu voltant.



TARTA DE LLIMONA i COCO


Ingredients per a la pasta brisa:
- 180 gr de farina
- 100 gr de mantega
- 1 ou
- 1 pessic de sal
- 50 gr de sucre

Passos a seguir:
Mesclem amb l'ajuda de les mans la farina i la mantega, fins obtenir una textura arenosa. Afegim l'ou, la sal i el sucre i barregem bé també amb les mans; formem una bola i tapem el bol amb paper film. Reservem a la nevera mínim una hora per a que agafi consistència.

Sobre un paper parafinat i amb un corró, estirem la massa per a poder cobrir un motllo rodó d'uns 24cm de diàmetre. Hi fem un forats a la base amb una forquilla i enfornem a 180ºC fins que veiem que comença a daurar-se, no la farem massa ja que després tornarà al forn per a coure la tarta.

Ingredients:
- 125 gr de mantega pomada sense sal
- 350 gr de sucre
- 4 ous grans
- 170 ml de iogurt natural
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 3 cullerades de suc de llimona
- 2 cullerades de ratlladura de llimona
- 90 gr de coco ratllat
- 1 base de pasta brisa ja fornejada
- sucre glaç per a decorar


Passos a seguir:
Preescalfem el forn a 180º C.

Matem la mantega i el sucre. Afegim els ous, un per un, a continuació incorporem el iogurt, la vainilla, el suc i la ratlladura de llimona. Barregem i l'hi afegim el coco ratllat. Aboquem el preparat sobre la base de pasta brisa ja fornejada.

Coem uns 30 minuts, fins que el farcit estigui daurat. Si veiem que tot i així encara no està prou fet, el tapem amb paper de plata i deixem al forn una estona més.

Fem un tall i desempolvorem amb sucre glaç, ja està a punt per a portar a taula.


Seguint la tradició de les últimes entrades, el tall de la fotografia ens l'hem menjat entre el pare i jo; simplement boníssim! Us animo a preparar-lo, ja que és una recepta ben fàcil que agradarà a tothom.
Feliç entrada de cap de setmana,
Cristina.

1 comentari:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...