dilluns, 27 de desembre del 2010

GALETES DE GINGEBRE


A totes les pel·lícules de Nadal, casi mai falten aquestes famoses galetes. Aquí és bastant difícil trobar gingebre i sempre havia tingut curiositat de provar-les, l'aroma de l'espècie és molt especial i pel que fa a mi, no em va emocionar gaire... això si, les galetes les vaig trobar molt bones! Porto més de dos dies dient que en penso fer més tot i que ja hagin passat les festes jajaja. 

Per acabar de fer bé la tradició vaig comprar el famós Gingerman! Em vaig tornar a boja a la botiga entre tants talla galetes, tots eren tant macos... vaig optar per agafar només un arbret :) De mica en mica, ja aniré fent un raconet a la cuina amb tots aquests gadgets que em tanta il·lusió vaig buscant!


GALETES DE GINGEBRE

Ingredients (aprox. 25 unitats):
- 350 gr de farina
- 130 gr de mantega pomada
- 130 gr de mel
- 100 gr de sucre integral
- 50 gr de sucre blanc
- 1 ou
- 1/2 culleradeta de nou moscada
- 1 culleradeta de canyella en pols
- 2 culleradetes de gingebre en pols
Per a decorar:
- Gel verd
- Perles blanques i platejades

Pasos a seguir:
Posem una cassola a foc lent (60º), afegim la mantega i la mel, removem a poc a poc fins a que es barregi bé.

Apartem del foc, tamisem la farina, amb el llevat, les espècies i afegim a la mescla anterior junt amb els 2 tipus de sucre. Amb la vareta ho removem una mica i afegim l'ou, barregem tot bé fins que no quedin grumolls i ho retirem de la cassola per a deixar-ho reposar mínims 1 hora. 

Un cop passat el temps de repòs, amassem una estona amb les mans i amb l'ajuda d'un corró deixant un gruix d'uns 8 mm. Anirem donant forma amb els talla-galetes i els col·loquem sobre paper parafinat a la safata del forn.

Fornegem durant 8-10 minuts a 180º, les retirem i deixem refredar a la reixeta. 

Quan estiguin fredes, podem decorar-les; jo vaig fer guirnaldes amb el gel als arbres i els vaig enganxar les perles, passades unes hores el gel es solidifica i queda un efecte preciós. 




Animeu-vos a fer-les! Aporten uns gustos totalment diferents als que estem acostumats al nostre país i realment són super especials; amb la nou moscada al final de cada queixalada queda un regust picant que barrejat amb el gingebre... és indescriptible ;)
Cristina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...