dijous, 27 de gener del 2011

CUPCAKES de NABIUS


Aquests dies de vacances estic aprofitant al màxim per a conèixer més blogs, més llibres, més botigues... no faig res més que pensar en que puc fer i com! Ja m'ho diu la mare, que s'està convertint en una petita obsessió però jo m'ho passo tant bé!

Ara només feia que pensar en fer cosetes per Sant Valentí (tot i que no sóc partidària de celebrar-ho) i així tenir l'excusa per a practicar amb el tema de les decoracions de galetes, pastissos i cupcakes. Encara em queda molt per aprendre a com fer les bases de tot però de mica en mica m'agrada fer-ho tot :) Ja tinc en ment unes galetetes que no tardaré gaire a preparar i més quan avui m'he donat el caprici de ampliar els meus utensilis i ingredients que no m'havia comprat a dia d'avui.



Navegant per els diferents blogs vaig trobar una recepta de red velvet cupcakes que em van cridar l'atenció i vaig pensar que retocant una mica els ingredients i amb una bona presentació seria l'inici del tema de Sant Valentí. Però al no haver usat mai els colorants, n'he posat massa poc i la massa a dures penes a agafat un color rosat; he omplert massa els cistells de preparat i m'han quedat massa pujats pel meu gust, així que de moment no seran part del motiu d'aquesta celebració.

Si que haig de dir, que al haver usat oli vegetal enlloc de mantega ha fet que aquests pugessin més (com ja advertia la recepta original), també usaven una mica de vinagre i jo no m'he atrevit a ficar-ni... sabeu si és per alguna cosa en especial? Suposo que un dia o altre provaré de ficar-ne aviam quin n'és el resultat! Han quedat molt esponjoses i amb una lleu crosteta a la part superior, més semblant a la filosofia del muffin; no resulten gens empalagoses encara ser dolces com mana la massa de cupcake i el toc del nabius les fa més especials encara.


CUPCAKES de NABIUS

Ingredients (24 unitats):
- 2 1/2 tasses de farina
- 1/2 culleradeta de sal
- 1 culleradeta de bicarbonat de sodi
- 1 tassa d'oli de girasol
- 1 1/2 tasses de sucre
- 2 ous
- colorant vermell (he posat 8 gotes i m'he quedat curta...)
- 1 tassa de buttermilk*
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 100 gr de nabius deshidratats

Pasos a seguir:
Preescalfem el forn a 180ºC i deixem preparada la safata de muffins amb els cistellets.

En un bol batem el sucre i l'oli a una velocitat mitja-alta durant un 5 minuts, fins que veiem que queda brillant i esponjós. Afegim els ous un a un; remenant a poc a poc incorporem el colorant i la vainilla.

Tamisem la farina junt amb el bicarbonat, quan ja haguem posat la meitat afegim el buttermilk i continuem afegint la farina que ens queda. Tirem el nabius i remenem fins que quedin repartits per la massa.

Amb una cullera anem posant el preparat dins els cistells, deixarem que es coguin al forn durant 15 minuts aproximadament o fins que a l'hora de pinxar un escuradents aquest surti sense grumolls. Ens esperem un parell de minuts i els traiem per a deixar-los reposar en una reixeta fins que estiguin completament freds.

Decorats:
Icing preparat de Wilton i perles.
Cobertura fondant de xocolata Torres i flors de fondant colorejat; per enganxar-les sobre el fondant he prepara't un almívar (2 culleradetes de sucre i una d'aigua, 3 minuts al microones i anar-lo remenant de tant en tant) ja que en molts llocs utilitzen xarop de blat de moro o de auró.



*El buttermilk, seguint els consells de Bea, l'he elaborat amb 240ml de llet (descremada) i una cullerada de suc de llimona.


Reconec que ha sigut tot un repte fer les flors amb la pasta de fondant, cadascuna em quedava d'una manera diferent, només em queda practicar molt! Però ha sigut divertit, era com tornar a la guarderia i jugar amb plastilina.
Espero que us agradi.
Cristina.

PD: Per estrenar com cal el blog, presento la recepta al meu primer concurs online, de Cupcakelosophy!
On dóna la casualitat que és el primer que fan, el fet de participar ja em fa molta il·lusió... a més de ser una manera de ficar-m'hi més a dins al món de la blogosfera.

3 comentaris:

  1. A mi m'encanten les receptes que porten oli vegetal....queden tan meloses i esponjoses!
    T'han quedat genials, i tranquila, que el vermell té un problema i és que en necessites moooooolt pk agafi el to, costa.
    Les floretes una monada.
    Petonetsss

    ResponElimina
  2. Gràcies! si si... el proxim cop hauré d'acabar casi el potet jejeje. Sort del teus cupcakes que em van ajudar a saber fer les flors ;)

    ResponElimina
  3. Unos cupcakes estupendos Cristina! Bss

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...