dijous, 6 de gener del 2011

TAULERS DE XOCOLATA I GINGEBRE


Fa unes setmanes la mare em va comprar un motllo per a Bundt Cakes i encara no l'he estrenat, i com que ja estava veient que m'esperava una llarga tarda de sofà i pel·lícula, dic: va! avui en faré un, ja tenia pensada la recepta i a casa em diuen (amb el tortell de reis a les mans jajaja) que no... que després se'ls mengen sempre ells! I es que jo casi be ni els toco, però m'encanta fer-los. Però jo estava amb la impaciència de fer alguna cosa, així que he prepara't una galetes una mica especials; aniran directes a una caixeta i així poden aguantar ben bé un dies sense que es facin malbé :). Han sigut laborioses de fer, més que res perquè se'ls hi ha de dedicar un parell de temps d'espera de nevera, però ja han complert la seva funció: distreure'm a mi!

Es tracta d'una mena de tauler d'escacs, fets amb dues masses, una de xocolata i l'altre amb gingebre i ratlladura de taronja.


TAULERS DE XOCOLATA I GINGEBRE

Ingredients (30 galetes):
- 150 gr de mantega tova
- 94 gr de sucre extrafí
- 1 rovell lleugerament batut
- 1 1/2 culleradeta d'extracte de vainilla
- 187 gr de farina
- 3/4 culleradeta de gingebre en pols
- 1 cullerada de ratlladures de taronja
- 1 cullerada de cacau en pols
- 1 clara lleugerament batuda
- sal

Pasos a seguir:
Comencem posant la mantega pomada en un bol junt amb el sucre i amb una cullera de fusta ho remenem fins que quedi una mescla homogènia. Sense deixar de batre afegim el rovell i l'extracte de vainilla. Tamisem la farina i afegim una mica de sal, remenem fins que la massa ja no tingui grumolls; jo he acabat amassant amb les mans.

Dividim la massa en dues parts iguals, en una la barregem amb la xocolata en pols i formem blocs allargats d'uns 3 cm d'alt, el folrem amb paper film i el reservem a la nevera mínim 30 minuts. Amb l'altre massa barregem la gingebre en pols i les ratlladures de taronja i fem el mateix procés.

Passats els 30 minuts, agafem cada bloc i el tallem per la meitat a lo llarg. Els pintem amb la clara d'ou i els apilem alternant els colors. Tornem a folrar amb paper film i ho deixem a la nevera 30 minuts més.

Fem talls d'una mica menys de 1 cm de gruix i anem col·locant a la safata del forn coberta amb paper vegetal,  el forn ja estarà prèviament calent a 190ºC. Les fornejarem uns 12 minuts i un cop fora del forn, esperarem 10 minuts més abans de deixar-les refredar a una reixeta.



Les acabo de tastar i el sabor em resulta tant original com el seu aspecte. Us animo a preparar-les.
Cristina. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...